Sporttista menoa huippupaikalla, Kauppakeskus Iso Omena, Espoo
Odotettu sport with style -konseptilla toimiva vapaa-ajan vaateketju The Athlete´s Foot avasi ovensa ensi kertaa Suomessa elokuussa 2016. Ison Omenan uudet liiketilat istuvat TAFin tyyliin kuin paras urheilukenkä jalkaan.
Myymäläpäällikkö Tuomas Tammelinilla on pitänyt kiireitä, sillä asiakkaat ovat löytäneet kakkoskerroksen uuden myymälän ilahduttavan hyvin. Myös ketjujohtaja Juha Niskanen on tyytyväinen.
”Ison Omenan myymälä on upea avaus Suomessa. Haimme liiketiloja kauppakeskuksesta, jossa on isot asiakasvirrat ja meidän kohderyhmäämme kuuluvia asiakkaita. Jo ensimmäisien päivien myynti ylitti odotuksemme”, Niskanen toteaa.
Tyyliä & elämyksiä
The Athlete’s Foot on sneakereihin eli muodikkaisiin vapaa-ajan kenkiin erikoistunut myymälä. TAFin valikoimaan kuuluvat myös trendikkäät vaatteet ja asusteet.
”Toimimme maailmanlaajuisesti lähes 30 maassa ja edustamme monia tuotemerkkejä, kuten Nikeä, Adidasta, Pumaa, New Balancea, Asics Tigeria, Conversea, Reebok Classicsia, Jordania, New Eraa ja Herschelia. Suomen tavoitteena on kasvattaa myymäläketjua lähitulevaisuudessa noin 15 kauppapaikkaan”, Niskanen kertoo.
”Tärkeimpiä liikepaikan valintakriteereitä ovat sijainti ja hyvä saavutettavuus. Pelkistetty, hieman vintage-henkinen ja elämyksellinen myymäläkonseptimme esittelee selkeitä tyylikokonaisuuksia inspiroivalla tavalla. Tuotteemme ovat pitkälti sellaisia, joita moni suomalainen on voinut toistaiseksi ostaa vain ulkomailta tai verkosta. Nyt niitä pääsee hypistelemään ja sovittamaan.”
Paikalla on väliä
The Athletes Foot on perustettu vuonna 1971 Pittsburghissa. Nykyisin jo noin 470 myymälää 26 eri maassa kantaa TAFin punavalkoista ”wing foot” -logoa. Ison Omenan myymälästä löytyy yhteensä 133 neliötä, jotka on suunniteltu yrityksen kansainvälisen myymäläkonseptin mukaan. Näyteikkunat avautuvat kahteen suuntaan, joten näkyvyys on hyvä.
”Saamamme palautteen perusteella muutkin kuin TAF-laiset pitävät myymälää koko kauppakeskuksen tyylikkäimpänä. Myös asiakkailta olemme saaneet pelkästään positiivista palautetta”, Niskanen iloitsee.
”Liikepaikalla ja sen sijainnilla on iso merkitys, kun ollaan rakentamassa uudelle brändille uskottavaa positiota uusilla markkinoilla. Täällä kaikki on sujunut ihan käsikirjoituksen mukaan.”